.

.

wtorek, 5 lutego 2013

DIY- koszyk serce

Witajcie!!!

Piękny mamy dziś dzień. Zupełnie inaczej człowiek funkcjonuje, kiedy słoneczko zagląda przez okno.
Udało mi sie skończyć kurs na koszyk w kształcie serca, o który kilka osób prosiło.

No więc zaczynamy:

Do zrobienia takiego koszyk potrzebne nam będzie:
* 2 kartonowe serduszka jednakowej wielkości
*papierowe rurki, ja używam dwóch długości
*pistolet z klejem na gorąco



Na jednym z serduszek zaznaczam punkty mniej więcej co 1,5 cm. Następnie klejem na gorąco w tych miejscach przyklejam rurki osnowy (krótkie) plus 2 długie którymi zacznę pleść (zaznaczone na czerwono). W punkcie zaznaczonym na zielono, czyli we wgłębieniu serca, nie wklejam rurki osnowy (próbowałam ale wtedy kształt nie wychodzi).


 W kolejnym kroku przyklejam drugie serce i zaczynam wyplatać dno koszyka...
 ...aż do uzyskania odpowiedniego rozmiaru.


 Potem zaginam rurki, by stworzyły osnowę.

 Następnie zaczynam wyplatać ścianki, tak jak w normalnym koszyku. Trzeba tylko zwracać uwagę by zachować kształt serca.

Identycznie postępujemy z pokrywką. Należy tylko pamiętać, że pokrywa musi być troszkę większa (o jakieś 1-2 rzędy) od dna koszyka. Ale to już sprawdzamy na bieżąco.
Potem zostaje już tylko Wasza inwencja twórcza w ozdobienie koszyka.

Mam nadzieję, że kurs jest choć trochę czytelny. Ciągle zapominałam, że robię kurs i dlatego zrobiłam mało zdjęć. Jeśli coś jest nie jasne pytajcie, odpowiem.
Czekam na Wasze serduszkowe koszyczki. Mój, robiony podczas kursu, pokażę niedługo.

Pozdrawiam i życzę miłej pracy!

6 komentarzy:

Baśka pisze...

Ja już jakiś czas temu zrobiłam taki koszyk i żałuję że nie było Twojego kursu bo na pewno poszło by mi łatwiej ,ale i tak się udało więc jestem zadowolona.Moim zdaniem kursik jest dość zrozumiały i wiele osób z niego skorzysta -pozdrawiam:)

ewoz pisze...

świetny kursik :) u mnie też jest nowy, zapraszam :)

Marta i Alicja pisze...

Bardzo przejrzysty kursik ;)

Anetta Hawro pisze...

Fajnie ci to wychodzi:) ja to mam jakieś lewe ręce do wikliny,skręciłam może dwie rurki i jakieś takie krzywe :(

Ewelina pisze...

Ja się powoli przymierzam do rozpoczęcia plecenia więc kursik na pewno się przyda :)

Małgorzata Chrobak pisze...

Świetny kursik:)